BRANDZONE 15 TEMMUZ DARBE GİRİŞİMİ ÖNCESİ ve SONRASINDAKİ KAMPANYA VERİLERİNİ AÇIKLADI
Tüm basılı ve online fiyat verilerini araştırıp takip eden, kategorilendirip en güncel pazar araştırma analizlerini sunan BrandZone; 15 Temmuz darbe girişimi öncesi ve sonrasındaki teknoloji kampanya verilerini ortaya koydu.
Türkiye’deki markalar için fiyat/rekabet araştırma hizmetleri sunan BrandZone, teknoloji marketlerinin ve hipermarketlerin insert ve reklamlarda yayınladığı teknoloji kampanyalarını inceledi. 15 Temmuz darbe girişimi öncesi ve sonrasında teknoloji kampanya sayılarını ortaya koyan BrandZone verilerine göre; 15 Temmuz darbe girişimi sonrasında 2016 yılı 3. ve 4.çeyrekte kampanya oranları düşerken, 2017 yılının ilk çeyreğiyle birlikte kampanyalar yeniden yükseliş trendine geçti.
Teknoloji kampanyalarında 2016 yılının ilk çeyreğinde 15.252, 2.çeyreğinde 17.160 kampanya düzenlenirken; 2016’nın 3.çeyreğinde bu oran 12.264’e ve 4.çeyreğinde 11.949’a düştü. Teknoloji kampanyaları 2017 yılıyla birlikte hız kazandı. 2017 yılının 2 ilk çeyreğinde 20.276 kampanya, yılın 2.çeyreğinde ise 17.654 kampanya düzenlendi.
TV kampanyaları uçuşa geçti: Yüzde 134’lük artış yaşandı! TV kategorisinde 2016 ilk yarıyılına göre 2.yarıyılda yüzde 23’lük kampanya artışı yaşandığını belirten BrandZone Kurucu Ortağı Cem Köz, “TV kategorisinde 2016 yılının ilk yarıyılında 4.294 kampanya gerçekleşirken bu oran 2.yarıyılda 5.298’e yükseldi. Görüntüleme teknolojisindeki trendlerin değişmesiyle, Ultra HD TV’lere olan ilgi arttı. Buna göre; Ultra HD TV kampanyalarında 2016 ilk yarıyılına oranla 2.yarıyılda yüzde 134’lük artış yaşandı. 2016 ilk yarıyılında Ultra HD TV’ler TV kampanyalarının yüzde 27’sini oluştururken, bu oran ikinci yarıyılda yüzde 51’e yükseldi” dedi.
Akıllı telefonlar düşüşe geçti
Akıllı telefon kampanyalarının 2016 yılı 2.yarıyılında düşüşe geçtiğini belirten Köz, “Akıllı telefon kampanyaları 2016’nın ilk yarıyılında 3.765 iken bu oran 2.yarıyılda 2.469’a düştü. Yani yüzde 34’lük bir kampanya düşüşü yaşandı. Bunun nedenlerini;15 Temmuz’da yaşanan darbe girişimi, getirilen ek vergi uygulamaları ve kredi kartına taksit uygulamasının yeniden yürürlüğe girmemesi olarak sıralayabiliriz” dedi.